הסתר פנים כמעבר לשלמות
פא. ועם כל השבח האמור על בחינת הסתר פנים של ה' מהאדם, איננה ההשגחה הנסתרת נחשבת
לשלימות, אלא לבחינת "מעבר" להשגחה גלויה בלבד. כי
היא רק המקום, שמשם זוכים לכל השלימות המקווה. דהיינו שכל שכר מצווה, המוכן
לאדם מראש מה', האדם אינו זוכה בה אלא מתוך יגיעתו בתורה ומעשים טובים בזמן של הסתר
הפנים. כלומר מזמן שעוסק מכח "בחירה". כי אז בהסתר ה' ממנו, יש לו לאדם צער מתוך התחזקותו
באמונת ה' בקיום רצונו. וכל השכר של האדם אינו נמדד, אלא לפי הצער שסובל מקיום
התורה והמצווה, כדברי בֶּן הֵא הֵא, "לפי הצער - השכר".
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה