הקליפה של עולם העשיה - מכריע הכל לכף חובה,
הקליפה של עולם היצירה - מר על ההשגחה,
הקליפה של עולם הבריאה וקליפה של עולם האצילות - מבטל את האהבה
קנא. ובזה תבין גם כן בחינת ד' העולמות אצילות, בריאה, יצירה, עשיה של קליפה,
הערוכים לעומת אצילות, בריאה, יצירה, עשיה של הקדושה, "זה
לעומת זה עשה אלקים". כי המרכבה של הקליפות של עולם העשיה היא מבחינת
הסתר הפנים בב' דרגותיה, שמרכבה ההיא שולטת כדי לגרום לאדם שיכריע הכל לכף חובה.
ועולם היצירה של קליפה
תופס בידיו את כף החובה, שאינה מתוקנת בעולם היצירה של קדושה. ובזה שולטים על
הבינונים, המקבלים מעולם היצירה ב"זה לעומת זה עשה אלקים".
ועולם הבריאה של קליפה,
יש בידיהם אותו הכח כדי לבטל את "האהבה התלויה בדבר", דהיינו רק לבטל את
הדבר שבו נתלית האהבה. והיינו הבלתי שלימות שבאהבה דבחינה ב'.
ועולם האצילות של קליפה
תופס בידיו אחרי מיעוט הרע, שאינו ניכר שיש בבריאה, מכח בחינה ג' של האהבה. שאף על
פי שהיא אהבה אמיתית מכח "הטוב והמטיב לרעים ולטובים", שהיא בחינת
אצילות של קדושה, עם כל זה כיון שלא זכה להכריע באופן זה גם את העולם כולו לכף
זכות, יש כח ביד הקליפה להכשיל את האהבה מכח ההשגחה על האחרים.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה