בתשובה מיראה מרגיש בין חובה לזכות ולכן נקרא "בינוני"
קל. והזוכים להשיג ולהרגיש השגחת ה' מבחינת גילוי פנים במדרגתו הראשונה,
המכונה "תשובה מיראה", נבחנים במידת בינונים, משום שרגשותיהם מתחלקים
לב' חלקים, המכונים "ב' כפות המאזנים":
א.
כי עתה שזוכה ל"גילוי פנים" מבחינת "עולמך תראה
בחייך", הרי כבר השיגו לכל הפחות מכאן ואילך את השגחתו יתברך הטובה, כראוי
לשמו יתברך הטוב, ויש להם על כן "כף זכות".
ב.
אמנם כל הצער והיסורים המרים, שנחקקו היטב ברגשותיהם מכל הימים והשנים
שקבלו השגחת הסתר הפנים מזמן העבר, מטרם שזכו ל"תשובה מיראה", הרי כל
אלו עומדים בעינם ונקראים "כף חובה".
וכיון שיש להם ב'
הכפות הללו, הערוכות זו לעומת זו, באופן:
א.
שמרגע תשובתם ולפניהם ערוכה ועומדת בעינה כף החובה,
ב.
ומרגע תשובתם ולאחריהם ערוכה ומובטחת להם כף הזכות,
הרי עת התשובה מיראה נמצאת להם "בין
החובה ובין הזכות". ועל כן נקראים "בינונים".
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה