16 בספטמבר 2013

אות קמד - עולם, שנה, נפש וקיומם נחתמים מעולם עליון לתחתון ממנו

עולם, שנה, נפש וקיומם נחתמים מעולם עליון לתחתון ממנו
קמד. ותדע שד' העולמות הנקראים בחכמת הקבלה: "אצילות", "בריאה", "יצירה", "עשיה", בעת שנשתלשלו ויצאו הנה יצאו זה מזה בבחינת חוֹתָם וְנָחְתָּם. כלומר, כמו שכל מה שנמצא רשום בחותם, מתגלה בהכרח ויוצא בדבר הנחתם ממנו, לא פחות ולא יותר.

כן היה בהשתלשלות העולמות. באופן שכל ד' הבחינות, שהם עולם, שנה, נפש וקיומיהם שהיו בעולם האצילות, יצאו כולם ונחתמו ונתגלו דוגמתם גם בעולם הבריאה. וכן מעולם הבריאה יצאו ד' הבחינות הללו כולם ונחתמו ונתגלו דוגמתם גם לעולם היצירה. ומעולם היצירה, יצאו ד' הבחינות הללו כולם ונחתמו ונתגלו דוגמתם עד לעולם העשיה.

באופן, שכל ג' הבחינות שבמציאות שלפנינו, עולם, שנה, נפש, עם כל דרכי הקיום שלהם, הערוכים לעינינו כאן בעולם הזה, הנה נמשכו ונתגלו כאן מעולם היצירה, והיצירה מן שלמעלה ממנו. באופן שמקור כל הפרטים המרובים הללו שלעינינו הם בעולם האצילות. ולא עוד אלא אפילו אותם החידושים המתחדשים ובאים היום בעולם הזה, הנה מוכרח כל חידוש להתגלות מקודם מלמעלה בעולם האצילות, ומשם בא ומשתלשל ונגלה לנו בעולם הזה.

וזה שכתוב: "אין לך כל עשב מלמטה, שאין עליו מזל ושוטר מלמעלה, שמכה עליו ואמר לו, גדל" וזה שכתוב: "אין אדם נוקף אצבעו מלמטה, עד שמכריזין עליו מלמעלה".


לפרק הקודם               לתוכן העניינים                 לפרק הבא  

  

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה