מתוך אהבה התלויה בדבר זוכה לאהבה שאינה תלויה בדבר
צ. ומעתה, מתוך שמתאמץ בשמירת התורה והמצוות מבחינת "אהבה התלויה
בדבר", הבאה לו מידיעת "השכר העתיד לו בעולם הבא", מבחינת "כל
העומד לגבות, כגבוי דמי", אז הולך בשמירת התורה ומצוות וזוכה
למדרגה הב' של גילוי הפנים, שהיא בחינת השגחת ה' על העולם מתוך נצחיותו ואמיתיותו,
דהיינו שהוא "טוב ומיטיב לרעים ולטובים". וזוכה ל"אהבה שאינה תלויה
בדבר", שאז "הזדונות נעשים לו כזכויות". ומשם ואילך נקרא
"צדיק גמור", כי יכול לקיים התורה והמצוות באהבה ויראה. ונקרא
"גמור", כי יש לו כל תרי"ג המצוות בשלימות.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה