ללא מצוות האהבה האדם לא יכול להיות "צדיק גמור"
צא. ומיושב גם כן מה שהקשינו, בזוכה בבחינה ג' של ההשגחה, ב"השגחת
שכר ועונש", שכבר "יודע תעלומות מעיד עליו שלא ישוב לכסלו עוד". ועם
כל זה נקרא עדיין רק "צדיק שאינו גמור" .ועתה מובן
היטב, כי סוף סוף עדיין חסרה לו "מצווה אחת", דהיינו מצות האהבה. והוא
אינו גמור וודאי, שהרי צריך לגמור בהכרח מספר תרי"ג המצוות, שהן בהכרח הפסיעה
הראשונה על מפתן השלימות.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה