למידה ב' של האהבה זוכים על פני כל הייסורים מהסתר פנים
קה. אמנם כל זה מגיע לו מעת השגתו בהשגחה ואילך. אבל כל
היסורים מחמת השגחת הסתר הפנים שסבל בטרם שזכה לגילוי פנים האמור, אף על פי שאינו
רוצה לזכור אותם, "כי על כל פשעים תכסה אהבה", אמנם נחשבים וודאי לפגם
גדול אפילו מבחינת אהבה שבין הבריות, ואין צריך כלפי אמיתיות השגחת ה', להיותו "טוב
ומיטיב לרעים ולטובים". ולפיכך יש
להבין: איך אפשר לו לאדם לזכות לאהבת ה' בבחינה כזו, אשר ירגיש וידע שה' עשה לו
טובות נפלאות תמיד מעת הולדו ואילך, ולא עשה לו שום גרם של רע כל שהוא מעודו
ולתמיד, שהיא בחינה ב' של אהבה?
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה