אין
תיקון למידת הרשעים על ידי תשובה מיראה אלא על ידי תשובה מאהבה
קכז. וכתוב עוד: זו "מידת בינונים". כלומר, שהמקרא הזה מדבר
מעת שעשה תשובה מיראה ואילך, שבזמן הזה נקרא בינוני. "אבל במידת רשעים מה כתוב"
- פירוש, מה יהיה מאותו האיש, שהיה שרוי בהסתר פנים, שנקרא אז "מידת רשעים"?
ונתבאר, אשר תשובה
מיראה אינה מתקנת את העבר עליו, מטרם שעשה תשובה. ולפיכך מביאה מקרא אחר, שהוא
"בואו אקחה יין ונסבאה שכר והיה כזה יום מחר". פירוש, שאותם הימים
והשנים שעברו עליו מזמן של הסתר הפנים, שלא תיקן עוד אותם, שנקרא "מידת
רשעים", הנה הם אינם חפצים שימות, משום שאין להם שום חלק לאחר מיתה בעולם הבא,
להיותם מידתם של רשעים.
ולפיכך, באותה השעה
שמידת הבינונים שבו שמחה וצוהלת "כי מחר נמות" ותזכה לחיי העולם הבא,
הרי יחד עמה מידת הרשעים שבו אינה אומרת כן, אלא שאומרת "והיה כזה יום
מחר", כלומר שרוצה לשמוח ולחיות בעולם הזה לעולם, כי אין לה עדיין שום חלק לעולם
הבא, כי לא תיקן אותה, שאין לה תיקון אלא על ידי תשובה מאהבה.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה