אין תשובה שלמה ללא תשובה מאהבה
קיז. ועוד אומר התנא הראשון, ומזהיר אותו, שכל עוד שהוא בינוני ולא זכה ל"מצווה אחת"
החסרה לו מהמספר תרי"ג, אל יאמין בעצמו עד יום מותו. ולא יסמוך עצמו גם על
העדות של "היודע תעלומות שלא ישוב לכסלו עוד". אלא שהוא עלול עוד לבא
לידי עבירה.
ולפיכך יחשוב בעצמו:
אם עבר עבירה אחת, אוי לו שהכריע את עצמו לכף חובה. כי אז יאבדו תיכף כל השגתו
הנפלאה בתורה, וכל גילוי הפנים שזכה, וחוזר לבחינת הסתר פנים. ונמצא, מכריע את
עצמו לכף חובה. כי יאבדו כל הזכויות והטוב, אפילו מחצי שנותיו האחרונים. ועל זה
מביא לו התנא ראיה מהכתוב: "וחוטא אחד יאבד טובה הרבה".
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה