בתשובה מיראה ניתקן ההסתר תוך הסתר
נט. ולפיכך אחר שזכה לתשובה מיראה, שפירושה בהשגה ברורה של השגחת שכר
ועונש, עד שבטוח שלא יחטא, הנה נתקנת לו לגמרי בחינת ההסתר בתוך הסתר. שהרי עתה
רואה הוא בעליל, שיש השגחת שכר ועונש. וברור לו, שכל ריבוי היסורים שהרגיש מעודו,
היו לו לעונש מהשגחת ה' על החטאים שעשה.
והתברר הענין, שהיתה
לו אז טעות מרה. ולפיכך עוקר הזדונות האלה משורשם. אמנם לא לגמרי, אלא שנעשים לו
לשגגות, בדומה לעבירות שעשה מבחינת הסתר אחד, שנכשל מחמת בלבול הדעת שהגיע לו מתוך
ריבוי היסורים, שמעבירים את האדם מדעתו, שהמה נחשבים רק לשגגות.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה