11 בינואר 2014

אות כז - סתרי תורה נסתרים בראשה, טעמי תורה מתגלים בגופה ומצווה לגלותם


סתרי תורה נסתרים בראשה, טעמי תורה מתגלים בגופה ומצווה לגלותם

כז. עוד, כדי להבין למה מקובלים חייבו כל איש ללמוד את חוכמת הקבלה,  צריכים לדעת שישנם ב' חלקים בחכמת האמת:

חלק א' - הוא הנקרא "סתרי תורה", שאסור לגלותם זולת ברמיזה מפי חכם מקובל למקבל מבין מדעתו. ומעשה מרכבה ומעשה בראשית שייכים גם כן לחלק הזה של חוכמת הקבלה. וחכמי הזוהר מכנים החלק הזה בשם "ג' ספירות ראשונות: כתר, חכמה, בינה". ומכונה גם כן בשם "ראש הפרצוף".

חלק שני - הוא הנקרא "טעמי תורה", שמותר לגלותם וגם מצווה גדולה לגלותם. ונקרא, החלק הזה של חוכמת הקבלה, בזוהר בשם "ז' ספירות תחתוניות של הפרצוף". ומכונה גם כן בשם "גוף של הפרצוף". כי בכל פרצוף ופרצוף של קדושה, היינו של הנשמה, יש בו עשר ספירות, הנקראות: כתר, חכמה, בינה, חסד, גבורה, תפארת, נצח, הוד, יסוד, מלכות. שג' ספירות הראשונות מהם מכונות בשם "ראש הפרצוף" וז' ספירות התחתוניות מכונות בשם "גוף הפרצוף".

ואפילו בנשמה של האדם התחתון ישנן גם כן בחינות עשר הספירות. וכן בכל בחינה ובחינה, הן בעליונים והן בתחתונים.

והטעם, שז' ספירות התחתוניות, שהן גוף הפרצוף, נקראות בשם "טעמי תורה", הוא לפי הכתוב "חיך אוכל יטעם". כי האורות המתגלים מתחת לג' הראשונות, שהם ראש, מכונים "טעמים". והמלכות דראש, מכונה "חיך". ומשום זה נקראים בשם "טעמי תורה". כלומר המתגלים מחיך הראש, שהוא בחינת מקור כל הטעמים, שהוא מלכות של ראש. אשר משם ולמטה אין שום איסור לגלותם, ואדרבא שכר המגלה אותם גדול לאין קץ ולאין שיעור. וכל מטרה של כל אדם בעולמנו היא לגלות טעמי תורה.

אכן, ג' הספירות הראשונות הללו וז' ספירות התחתוניות הללו מתפרשות או בכלל כולו או בפרטי פרטיות שאך אפשר לחלק. באופן שאפילו ג' הספירות הראשונות, מהמלכות שבסוף עולם העשיה, שזה פרצוף תחתון בסולם המדרגות, שייכות לחלק "סתרי תורה", שאסור לגלותן. וז' הספירות התחתוניות שבכתר דראש האצילות, שזה פרצוף העליון בסולם המדרגות,, שייכות לחלק "טעמי התורה", אשר מותר לגלותן. והדברים האלה מפורסמים בספרי הקבלה. וכל הטעות של המתנגדים היא, שהם אינם מבינים שמדובר בחלק שמצווה לגלות. ומתוך שלא מגלים טעמי התורה גורמים בזה צער גדול לה' ולכל העולם.

לפרק הקודם               לתוכן העניינים                 לפרק הבא  
  

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה