את תורת הנגלה אפשר ללמוד מהקיצורים
כד. וזה פשוט וברור מאד, שאין כאן שום מדובר מלימוד התורה הנגלית, בכל מה שמוכרח לידע
הלכה למעשה. "כי לא עם הארץ חסיד, ושגגת תלמוד עולה זדון, וחוטא אחד יאביד
טובה הרבה". על כן מחויב בהכרח לחזור עליהם, עד כמה שיספיק לו שלא יכשל למעשה.
אלא, כל המדובר כאן,
הוא רק בעיון בחכמת התורה הנגלית, לכוון ולתרץ הקושיות הנופלות בפשטי ההלכות, דהיינו
חלק הלימוד שבתורה שאינה באה לכלל מעשה, ולא כלל בהלכות למעשה, אלא להמשיך את המאור המחזיר למוטב.
אכן אפשר להקל בזה
ללמוד מהקיצורים ולא מהמקורות. וגם זה צריך עיון גדול. כי אינו דומה יודע ההלכה
מהמקור, ליודע אותה מסקירה אחת ובאיזה קיצור. וכדי שלא לטעות בזה, שלא מדובר בקיום המצוות, כמו שאפשר לחשוב, הביא הרב חיים ויטאל תיכף
בתחילת דבריו, שאין הנשמה מתקשרת בגוף, היינו שאין אור הנשמה מתקשר בגוף הנשמה, אלא בהיותו הגוף שלם, היינו מתוקן במצוות התורה, בתרי"ג מצוות. הגוף של הנשמה כולל תרי"ג רצונות, שהאדם חייב לתקן אותם, על ידי
מאור התורה המחזיר למוטב, ואז אור הנשמה מתלבש בגוף הנשמה.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה