9 בינואר 2014

אות כט - שכר עבור שמכסה סתרי תורה ומגלה טעמי תורה לאחרים


שכר עבור שמכסה סתרי תורה ומגלה טעמי תורה לאחרים

כט. הרי לך במפורש ההפרש הגדול בין:

סתרי תורה - אשר המשיגם נוטל כל השכר הגדול הזה בשביל שמכסה אותם ואינו מגלה אותם.

והיפוכם טעמי התורה - אשר המשיגם, נוטל כל השכר הגדול הזה בשביל שמגלה אותם לאחרים.

אין מחלוקת בין הדעה הראשונה לדעה השניה אלא כל אחת מתמקדת בחלק אחר של הפסוק.

אשר הדעה הראשונה מסוף הפסוק "וְִלמְכַסֶּה עָתִיק", ועל כן מפרשים השג השכר הגדול על מכסה את סתרי התורה, והדעה השניה דורשת מתחילת הפסוק "ולאכול לְשָבְעָה", שמשמעותו "טעמי תורה", ככתוב "וחיך אוכל יטעם". כי אורות הטעמים, מכונים "אכילה". ועל כן מפרשים השג השכר הגדול על המגלה את טעמי התורה. אלה מפרשים שהשכר הוא למכסה סתרי התורה, ואלה מפרשים שהשכר הוא למגלה טעמי התורה. אבל אלה ואלה סוברים, שאת סתרי התורה חייבים לכסות ואת טעמי התורה חייבים לגלות.

לפרק הקודם               לתוכן העניינים                 לפרק הבא  
  

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה