אור חסדים הוא תנאי להתלבשות אור חוכמה
לד. ופירשו תיקוני הזוהר סוד השבועה: "שאם תעירו ואם תעוררו את
האהבה עד שתחפץ". שההקפדה היא, שישראל, ברצון שלהם יגיעו לאמונה, ימשיכו
אור החסד העליון, שנקרא אהבת חסד, כי זהו הנחפץ. שהוא נמשך דווקא ע"י העסק
בתורה ובמצוות, שלא על מנת לקבל פרס, אלא רק
כדי להגיע לאמונה.
והטעם, כי על ידי אור
החסד הזה, נמשך לישראל, למי שמשתוקק ישר-לאל אור החכמה העליונה, המתגלה ומתלבש באור החסד הזה, אור האמונה, שהמשיכו
ישראל. ואור החכמה הזה, עליו כתוב: "ונחה עליו רוח ה', רוח חכמה ובינה, רוח
עצה וגבורה, רוח דעת ויראת ה'" הנאמר על מלך המשיח. שהאור העליון הזה מעביר את האדם ל"לשמה" ולכן הוא נקרא
משיח. כמו שנאמר: "ונשא נס לגוים, ואסף נדחי
ישראל ונפוצות יהודה יקבץ מארבע כנפות הארץ".
כי אחר שישראל ממשיכים,
על ידי אור החסד, אור חסדים, אור
האמונה, את אור החכמה, אז
מתגלה אור המשיח, ומקבץ נדחי ישראל. הרי שהכל תלוי בעסק התורה והעבודה לשמה,
המסוגל להמשיך אור החסד הגדול, שבו מתלבש ונמשך אור החכמה. שזאת השבועה, שרק בתנאי "אם תעירו ואם
תעוררו את האהבה עד שתחפץ". כי הגאולה השלימה וקיבוץ הגלויות, היינו תיקון כל הנשמות וחיבורן לנשמה אחת, אי אפשר שיתקיים זולתה של העבודה
"לשמה", היות סדרי צנורות
הקדושה, המביאים את המאור
לתיקון הנשמות, מסודרים כן.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה